The White Dwight

Geçtiğimiz sezon 54, bu sezonsa tam 50 normal sezon maçı kaçıran Andrew Bogut, bir süredir içinde bulunduğu karanlık durumu paramparça ederek takımını ikinci tura taşıdı.

"Bu benim için çok duygusal bir gece çünkü kabus gibi bir yıl geçirdim." diye konuştu Bogut, Denver serisindeki 6. maçın ardından.

Monta Ellis gibi önemli bir yıldız karşılığında Milwaukee Bucks'tan takas edilmesi, takım sahibi Joe Lacob'un taraftarlar tarafından yuhalanmasına neden olmuştu. Hem de Chris Mullin gibi bir efsanenin formasının emekli edildiği törende.


Ama uzun süre sonra yeniden, hatta belki de nihayet bir draft bir numarası gibi oynamaya başladı Bogut. Denver karşısında takım zorlanıyorken boyalı alana sahip oldu, hücuma paslarıyla boyut kattı, bloklarıyla rakip oyuncuları süpürdü ve 14 sayı, 21 ribaund, 4 blok ve 3 asistlik muazzam rakamlar yakaladı. Ve tüm bunları, bir önceki maçta bileğini burktuğu için ağrı kesici iğne olup çıktığı maçta yaptı. Ama en önemlisi, daha genç ve daha enerjik olduğu günlerdeki gibi sahanın her alanında aktif olması ve kendini bir Warrior gibi hissederek oynamasıydı.

"Benim için çok karanlık aylardı. Pek çok şeyi sorguladım. Mental olarak aylar boyu çok kötü bir durumdaydım."

Kendinizi onun yerine koyun. Takasla sizi aldığı için, takımın başkanı 20 bin kişi tarafından yuhalanıyor. Bireyi dünyadaki en mutlu insan kılacak türden bir davranış olmadığı kesin.

Golden State'in kullandığı atışların yüzde 73'ü jump-shot[1]. Avustralyalı, takımının Denver'ın son 10 yılda 9. defa ilk turda elenmesine neden olan maçta adeta Dwight Howard gibiydi. Genç Warriors sürprizlere devam etmek istiyorsa, Bogut'un son Denver maçındaki performansını alışkanlık haline getirmesi gerekiyor.

                                                                                                                                        

- Sadece 6 sayı, 9 ribaund yapmıştı ama serinin üçüncü maçında da bayılmıştım Bogut'a. Özellikle savunma rotasyonları harikaydı.